W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Wójt Gminy w poniedziałki w godzinach
10.00-16.30 oraz po godzinach Urzędu 16.30-17.00
Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pozostali pracownicy Urzędu przyjmują interesantów codziennie
w godzinach pracy Urzędu.
Zasady organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
w Urzędzie Gminy Szydłowo
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) - Dział VIII Skargi i wnioski
Art. 227
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Art. 241
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)
Zarządzenie Nr 155/2020 Wójta Gminy Szydłowo z dnia 27 sierpnia 2020 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego dla Urzędu Gminy Szydłowo.
Rozdział VIII
ZASADY ORGANIZACJI PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 37. Skargi i wnioski dotyczące spraw wchodzących w zakres zadań Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych można składać:
1) pisemnie,
2) ustnie do protokołu,
3) pocztą elektroniczną.
§ 38. W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
1) Wójt w poniedziałki w godzinach 10.00-16.30, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy w kolejny roboczy dzień tygodnia, podobna zasada obowiązuje w przypadku nieobecności Wójta.
2) Sekretarz, Skarbnik oraz pozostali pracownicy Urzędu przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy Urzędu.
§ 39. Pisma mające znamiona skarg lub wniosków dekretuje się poprzez właściwe wpisanie wyrazów “skarga” lub “wniosek”.
§ 40. 1. Ze skarg i wniosków zgłaszanych ustnie sporządza się protokół podpisany przez wnoszącego i przyjmującego.
2. Protokół podlega dekretacji na zasadach właściwych dla skarg i wniosków zgłoszonych pisemnie.
§ 41. Skargi i wnioski po zadekretowaniu wpływają do oznaczonego stanowiska w Referacie Organizacyjno-Gospodarczym, gdzie następuje ich rejestracja, a następnie przekazuje się je adresatom do załatwienia.
§ 42. Adresaci po załatwieniu otrzymanej skargi lub wniosku przekazują komplet akt sprawy do Referatu Organizacyjno-Gospodarczego, gdzie prowadzony jest centralny rejestr skarg i wniosków oraz prowadzone są teczki do przechowywania akt.
§ 43. Za prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz teczek do przechowywania akt odpowiedzialny jest pracownik Referatu Organizacyjno-Gospodarczego, któremu powierzono to zadanie w zakresie czynności.
§ 44. Nadzór nad bieżącym rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków wnoszonych do Urzędu sprawują: Wójt, Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy referatów w zakresie podległych sobie komórek organizacyjnych.
§ 45. 1. Skargi na działalność Sekretarza, Skarbnika, Kierowników referatów oraz pracowników Urzędu rozpatruje Wójt.
2. Skargi na działalność Wójta oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych rozpatruje Rada Gminy.
Przyjmowaniem i koordynowaniem rozpatrywania skarg i wniosków zajmuje się Sekretarz Gminy Szydłowo.
Skargi i wnioski można składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Szydłowo.