Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości (Budynku wybudowanego/w trakcie budowy/prognozowanego do wybudowania)
Jednostka prowadząca sprawę Referat Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, Biuro nr 1 Telefon: 67 2115524, e-mail: grunty@szydlowo.pl
Podstawa prawna
art. 47a ust. 5 Ustawa Prawo Geodezyjne i Kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r.(Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1368).
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy
wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku, (wniosek do pobrania),
jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy - do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem,
w przypadku składania wniosku w postaci elektronicznej: kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany,
w przypadku, gdy wniosek dotyczy budynku prognozowanego do budowy - ostateczna decyzja pozwolenia na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji,
dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości - w przypadku, jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków.
wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku, (wniosek do pobrania),
Wymagane opłaty:
od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,
od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł, (wniosek do pobrania),
od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu,
dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku,
opłata skarbowa należy uiścić jak poniżej,
Nadnotecki Bank Spółdzielczy w Białośliwiu 32 8937 0007 0000 1674 2000 0010
Termin i tryb realizacji odpowiedzi Wydanie stosownego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje.
Uwagi Wniosek może złożyć również pełnomocnik strony, po przedstawieniu pisemnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej. Jeśli udzielamy pełnomocnictwa do załatwienia sprawy osobie obcej (nie z rodziny) to za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17,00 zł jak poniżej:
Nadnotecki Bank Spółdzielczy w Białośliwiu 32 8937 0007 0000 1674 2000 0010