Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Jednostka prowadząca i odpowiedzialna za sprawę Stanowisko: Zastępca Kierownika USC, ewidencja ludności i sprawy wojskowe. Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, Biuro nr 19 Telefon: 67 211 55 25, e-mail: ewidencja@szydlowo.pl
Podstawa prawna
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2018 r. poz. 138),
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411).
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy
Formularz zgłoszenia pobytu stałego (dla każdej osoby odrębny, również dla dziecka) zawierający potwierdzenie faktu pobytu w lokalu/domu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponującą innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę) w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
Dowód osobisty lub paszport.
Dokument potwierdzający prawo do lokalu - do wglądu (w oryginale). Jeśli jesteś właścicielem przynieś dokument, który to potwierdzi np. wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny. Innym dokumentem może być np. umowa najmu, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Jeśli nie jesteś właścicielem i nie posiadasz też innego prawa do mieszkania, w którym chcesz się zameldować - niech osoba, która ma takie prawo podpisze się na formularzu, potwierdzając tym samym Twój pobyt. Dokument potwierdzający prawo do lokalu tej osoby musisz pokazać w urzędzie.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
dowód osobisty pełnomocnika lub paszport (do wglądu).
Aby zameldować się przez Internet: Należy mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Szczegóły na stronie: obywatel.gov.pl Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
w przypadku zameldowania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa).
Wymagane opłaty
nie pobiera się,
pełnomocnictwo do zameldowania jest bezpłatne,
opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy wydawany na wniosek osoby meldującej się,
pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy – 17zł.
w przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Termin i tryb realizacji odpowiedzi Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.
Termin odwoławczy Nie przysługuje.
Uwagi
osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca,
równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego,
przez pobyt czasowy obywatela polskiego należy rozumieć przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy,
za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
obowiązku meldunkowego można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2, § 2a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 149)
zameldowanie na pobyt czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym, ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.