Jednostka prowadząca i odpowiedzialna za sprawę
Referat Spraw Obywatelskich
Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, Biuro nr 17
Telefon: 67 2115525, e-mail: ewidencja@szydlowo.pl
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze. zm.)
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy
Numer PESEL dla osób, które są zobowiązane do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów prawa jest nadawany na indywidualny wniosek wniesiony do tut. Urzędu. Urząd Gminy Szydłowo jest właściwy dla przyjęcia wniosku o nadanie nr PESEL: dla osób, które są zameldowane na pobyt stały lub czasowy na terenie Gminy Szydłowo lub w braku miejsca zameldowania jeżeli pracodawca ma siedzibę w Gminie Szydłowo.
Wniosek składa się na załączonym formularzu który powinien zawierać:
- wskazanie podstawy prawnej;
- dokumenty potwierdzające wskazane dane;
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Wymagane opłaty
Nie pobiera się.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w przypadku gdy osoba wnioskująca działa przez pełnomocnika
(opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu)
Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć do wniosku dowód uiszczenia opłaty skarbowej
- opłatę skarbową wnosi się na konto:
Nadnotecki Bank Spółdzielczy w Białośliwiu, Nr konta: 32 8937 0007 0000 1674 2000 0010.
Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Jeżeli wniosek spełnia wymogi formalne jest przekazywany do ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów formalnych wnioskodawca jest wyzwany do ich usunięcia w ciągu 7 dni - nieusunięcie braków w terminie powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Tryb odwoławczy
Brak