Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Jednostka prowadząca i odpowiedzialna za sprawę Stanowisko: Zastępca Kierownika USC, ewidencja ludności i sprawy wojskowe. Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, Biuro nr 17 Telefon: 67 211 55 25, e-mail: ewidencja@szydlowo.pl
Podstawa prawna
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r., poz.138),
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411).
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy
Formularz zgłoszenia pobytu stałego (dla każdej osoby odrębny, również dla dziecka) zawierający potwierdzenie faktu pobytu w lokalu/domu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponującą innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę) w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
Dowód osobisty lub paszport.
Dokument potwierdzający prawo do lokalu - do wglądu (w oryginale). Jeśli jesteś właścicielem przynieś dokument, który to potwierdzi np. wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny. Innym dokumentem może być np. umowa najmu, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Jeśli nie jesteś właścicielem i nie posiadasz też innego prawa do mieszkania, w którym chcesz się zameldować - niech osoba, która ma takie prawo podpisze się na formularzu, potwierdzając tym samym Twój pobyt. Dokument potwierdzający prawo do lokalu tej osoby musisz pokazać w urzędzie.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
dowód osobisty pełnomocnika lub paszport (do wglądu).
Aby zameldować się przez Internet: należy mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Szczegóły na stronie: obywatel.gov.pl
Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
w przypadku zameldowania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa).
Wymagane opłaty
nie pobiera się,
wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały jest bezpłatne,
pełnomocnictwo do zameldowania jest bezpłatne.
Termin i tryb realizacji odpowiedzi Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydawane jest z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje.
Uwagi
obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca,
równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego,
za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
obowiązku meldunkowego można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2, § 2a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 149),
zameldowanie na pobyt stały służy wyłącznie celom ewidencyjnym, ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.