Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Jednostka prowadząca i odpowiedzialna za sprawę Stanowisko: Zastępca Kierownika USC, ewidencja ludności, sprawy wojskowe. Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, Biuro nr 17 Telefon: 67 211 55 25, e-mail: ewidencja@szydlowo.pl
Podstawa prawna
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2018 r. poz. 138),
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411).
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy
Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego.
Dowód osobisty lub paszport.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
dowód osobisty pełnomocnika lub paszport (do wglądu).
Aby wymeldować się przez Internet: należy mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Szczegóły pod adresem: obywatel.gov.pl
Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
w przypadku wymeldowania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa).
Wymagane opłaty
nie pobiera się,
pełnomocnictwo do wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej,
opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie wynosi 17 zł (takie zaświadczenie wydawane jest na wniosek), zgodnie z art. 1 ust 1, pkt 1, lit. b) ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm.),
pełnomocnictwo do złożenia wniosku i odbioru zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie podlega opłacie skarbowej - 17 zł,
w przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie rodzic, dziecko, mąż, żona, rodzeństwo, dziadkowie lub wnuk, pełnomocnictwo nie podlega opłacie.
Termin i tryb realizacji odpowiedzi Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje.
Uwagi
wymeldowania z pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 149), po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu,
za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego obowiązany jest wymeldować się, w imieniu małoletnich dzieci obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni z którymi dzieci przebywają.
osoba może wymeldować się z miejsca pobytu stałego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu stałego.