Jednostka prowadząca sprawę
Referat Spraw Obywatelskich
Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, Biuro nr 17
Telefon: 67 2115525, e-mail; ewidencja@szydlowo.pl
Podstawa prawna
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, obowiązani są do złożenia do dnia 31 stycznia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim i dokonania opłaty. Brak złożonego oświadczenia jest przesłanką do wygaszenia zezwoleń.
Wymagane opłaty
Opłata za korzystanie z zezwolenia, zgodnie z art. 111 ustawy z dnia 26 października 1982 r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r, poz.2277 ze zm.).
Przedsiębiorcy w roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty, o których mowa w art.111ust.1-5, dokonują w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych, dokonują opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w danym roku kalendarzowym, obliczone na podstawie oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim, sporządzonego z podziałem na poszczególne rodzaje napojów alkoholowych:
Opłaty należy wnosić na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.
Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Tryb odwoławczy
Uwagi
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podlega zaopiniowaniu przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Szydłowie.