JEDNOSTKA PROWADZĄCA:
Referat Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
Adres: Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, pokój nr 1
tel. 67 211 55 24 e-mail: nieruchomosci@szydlowo.pl, grunty@szydlowo.pl
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Sekretariat Urzędu Gminy Szydłowo, I piętro, pokój nr 10
tel. 67 211 55 11, e-mail: urzad@szydlowo.pl
PODSTAWA PRAWNA:
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o ustanowienie służebności gruntowej/drogi koniecznej, który powinien zawierać:
- określenie osoby występującej z wnioskiem o ustanowienie służebności,
- w przypadku osób fizycznych: imię, nazwisko, adres do korespondencji, PESEL lub NIP, numer telefonu kontaktowego,
- w przypadku osób prawnych: określenie podmiotu wraz ze wskazaniem formy prawnej, adres do korespondencji, numer REGON lub NIP, numer telefonu kontaktowego,
- oznaczenie nieruchomości – numery geodezyjne działek gminnych oraz działek, na rzecz których ma zostać ustanowiona służebność wraz ze wskazaniem położenia,
- określenie powierzchni (i przebiegu), proponowanej do obciążenia działki gminnej służebnością,
- cel ustanowienia służebności,
- uzasadnienie.
2. Do wniosku należy dołączyć:
- aktualną mapę zasadniczą z zaznaczonym przebiegiem i powierzchnią planowanej służebności w 3 egzemplarzach,
- deklarację o pokryciu kosztów związanych z ustanowieniem służebności.
OPŁATY:
Nie pobiera się
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 4 miesięcy przy złożeniu wszystkich dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych zbieranych przez Urząd Gminy w Szydłowie dostępne są pod adresem: https://bip.szydlowo.pl/klauzula-informacyjna-umowy.html