Wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy Szydłowo i wydanie na jej podstawie monografii przyrodniczej
Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 17.03.2022
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy Szydłowo i wydanie na jej podstawie monografii przyrodniczej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZYDŁOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791247
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 2
1.5.2.) Miejscowość: Jaraczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-930
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 672115511
1.5.8.) Numer faksu: 67 216 12 36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@szydlowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy Szydłowo i wydanie na jej podstawie monografii przyrodniczej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3e113c5a-a556-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00089387/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-17 12:21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002764/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Edukacja ekologiczna - kluczem do zachowania różnorodności biologicznej na terenie Gminy Szydłowo - zagospodarowanie przestrzeni publicznej w m. Zawada
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Edukacja ekologiczna – kluczem do zachowania różnorodności biologicznej na terenie gminy Szydłowo” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 4 „Środowisko” Działania 4.5 „Ochrona przyrody”, Poddziałania 4.5.4 „Edukacja ekologiczna”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.szydlowo.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl; ePUAP-u: https://epuap.gov.pl/wps/portal; inwestycje@szydlowo.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., zwanego dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest zamawiający, e-mail: urzad@szydlowo.pl; dane kontaktowe inspektora ochrony danych: e-mail: inspektor@cbi24.pl;
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez zamawiającego;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
8) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
3. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OŚ.271.10.2022-III
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na wykonaniu inwentaryzacji przyrodniczej gminy Szydłowo i wydaniu na jej podstawie monografii przyrodniczej.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących działań:
1) Działanie I. Wydanie „Monografii przyrodniczej gminy” bazującej na opracowaniu kompletnej „Inwentaryzacji przyrodniczej gminy Szydłowo”.
Inwentaryzacja przyrodnicza i wydana na je podstawie monografia będzie dotyczyła stanu różnorodności biologicznej dla obszaru gminy Szydłowo. Inwentaryzacja zapewni pełną i aktualną informację o stanie przyrody. Na bazie inwentaryzacji, zostanie wydana monografia, która służyć będzie edukacji ekologicznej zaplanowanej w ramach Działania nr 2 oraz w ramach Zadania nr 2, tj ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej w tworzonym parku „Enklawa miododajna”. Wyniki inwentaryzacji znajdą także zastosowanie w zagospodarowaniu przestrzennym (np. zostaną naniesione na mapy w systemie GIS) oraz pozwolą na wskazanie miejsc do utworzenia kolejnych ścieżek edukacyjnych.
Odbiorcy:
- młodzieży szkolna: uczniowie szkół podstawowych w gminie Szydłowo: ~ 600 os.
- przyrodnicy: wartość trudna do oszacowania, przyjęto, że będzie to ~ 50 os. (np. planiści, urbaniści, projektanci przy opracowywaniu: programów sektorowych, strategii, prognoz i raportów oddziaływania, a także studenci kierunków przyrodniczych, kadra naukowa szkół przyrodniczych, przyrodnicy hobbystyczni).
Dokument „Monografia przyrodnicza gminy” – 120 stron, full kolor, twarda oprawa, 500 egzemplarzy. Dokument powinien być dostarczony również w formie umożliwiającej umieszczenie treści na stronie www.
2) Działanie II i III. Bieżąca edukacja mieszkańców oraz osób okazjonalnie przebywających na terenie gminy - organizacja warsztatów i usługi szkoleniowe.
Cykliczne zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży, pobudzające wyobraźnię i inspirujące do samodzielnego odkrywania pasji. Warsztaty i spotkania tematyczne odbywać się będą po lekcjach w wybranych szkołach oraz placówkach kulturalnych lub na szlakach turystycznych i ścieżce edukacyjnej. Na zajęciach i warsztatach poruszane będą tematy związane z przyrodą gminy i sposobami na jej ochronę, wzbogacone o umiejętność odróżniania gatunków:
• Warsztaty z zakresu: „Zachowanie najcenniejszych obszarów objętych ochroną, tj. Wielkopolska Dolina Rurzycy” – jeden z największych rezerwatów w Polsce o walorach kwalifikujących go do objęcia ochroną w randze Parku Narodowego. A także szlaki wodne Piławy i Rurzycy bardzo popularne wśród miłośników kajaków (od 1993r. nosi nazwę „Szlak kajakowy im. Jana Pawła II, ponieważ w 1978 przepłynął go ks. Kardynał Karol Wojtyła), rezerwat torfowiskowy „Smolary”, w którym przedmiotem ochrony jest niespotykana na miarę Europy naturalna roślinność torfowiskowa mechowisk, obfitująca w rzadkie gatunki mszaków oraz rezerwat „Kuźnik” utworzony w 1959 roku, a przedmiotem jego ochrony jest leśno-jeziorny krajobraz dwóch rynnowych jezior oraz wiele innych cennych form ochrony przyrody;
• Warsztaty z zakresu: „Różnorodność świata roślin” – zajęcia terenowe przeprowadzane na różnych stanowiskach roślinnych: las, łąka, tereny przydrożne. Uczestnicy obserwują rośliny i doskonalą posługiwanie się różnymi typami przewodników i kluczy do oznaczania roślin. Głównym celem zajęć jest poznanie charakterystycznych gatunków roślin i zwierząt oraz zależności jakie panują w występujących na terenie gminy ekosystemach. Uczestnicy poprzez bezpośrednie obserwacje i różne ćwiczenia utrwalają wiedzę przyrodniczą oraz ćwiczą umiejętność wnioskowania.
• Warsztaty z zakresu: „Czystość naszych wód” – obserwacje różnorodności flory i fauny związanej ze środowiskiem wodnym oraz wykonanie analizy podstawowych parametrów wody będą okazją do określenia czystości naszych wód. Uczestnicy zapoznają się ze poziomami wód, dokonują jej charakterystyki, określają typ wody, obserwują również bogactwo jej organizmów. Zajęcia terenowe związane z obserwacją i poznaniem charakterystycznych gatunków roślin i zwierząt oraz badaniem warunków środowiskowych. Uzupełnieniem części terenowej mogą być zajęcia w pracowni mikroskopowej z obserwacją drobnych bezkręgowców wodnych oraz badania laboratoryjne wody w pracowni przyrodniczej.
• Warsztaty z zakresu: „W świecie owadów” – celem zajęć będzie poznanie różnorodności owadów na różnych stanowiskach, uzmysłowienie ich roli w przyrodzie oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i ich analizowania. Spacer po specjalnie przygotowanych ścieżkach, umożliwi poznanie roślin zielnych, krzewów i drzew pyłkodajnych i nektarodajnych. Działania edukacyjne obejmą także uświadamianie kluczowej funkcji, jaką pełnią owady zapylające w ekosystemach naturalnych oraz korzyści ekonomiczne płynące z zapylania upraw.
• Warsztaty z zakresu: „Rola ptaków w ekosystemie” – zajęcia pokazujące różnorodność świata ptaków, ich budowę oraz przystosowanie do środowiska. W czasie bezpośrednich obserwacji różnych gatunków uczestnicy nie tylko doskonalą pracę z lornetką, ale utrwalają też właściwe zachowania w środowisku naturalnym i zasady obserwacji ornitologicznych. Warsztaty prowadzone są przez ornitologa i skierowane na bezpośrednie obserwowanie ptaków w lokalnym środowisku. Ciekawostki i zabawy edukacyjne ułatwiają zapamiętanie wiadomości. Celem warsztatów jest także utrwalenie nazw pospolitych gatunków ptaków, uwrażliwienie na ich bogactwo barw i kształtów. Warsztaty opierają się na obserwacjach w terenie.
Odbiorcy:
- dzieci i młodzieży szkolna: uczniowie szkół podstawowych w gminie Szydłowo: 1 200 os. Liczba osób, które realnie skorzystają z warsztatów to ~ 375 os. Zaplanowano 15 spotkań po 25 osób na spotkanie = 375 dzieci i młodzieży (1 spotkanie – minimum 1,5 godziny (łącznie 20/30 h).
3) Działanie IV i V. Opracowanie i wydanie materiałów informacyjno-edukacyjnych – ulotki, foldery/broszury.
Opracowanie i wydanie materiałów informacyjno-edukacyjnych (materiały powinny być dostarczone również w formie umożliwiającej również umieszczenie treści na stronie www) dla mieszkańców i osób wykorzystujących teren gminy rekreacyjnie i turystycznie, tj.: przewodniki i broszury skierowane również do kajakarzy i wędkarzy, a także innych osób przebywających na cennych obszarach przyrodniczych w szczególności objętych ochroną, tj.:
- ulotki (10 000 szt.);
- dwa foldery/broszury 24 stron A-4, 1000 egzemplarzy);
- udostępnienie w/w materiałów drukowanych na stronie www gminy Szydłowo.
Rekreacja wodna (kajakarstwo) rozwija się w sposób niekontrolowany i chaotyczny co stwarza istotne zagrożenie dla różnorodności biologicznej szczególnie na obszarach o wysokich walorach przyrodniczych. Opracowanie przewodników i broszur, w których zawarte zostaną m.in. uwarunkowania i zasady korzystania z walorów przyrodniczych pozwolą zwrócić szczególną uwagę na tereny wrażliwe na antropopresję, tj.: rezerwat krajobrazowy „Kuźnik”, torfowiskowy „Smolary” czy „Wielkopolska Dolina Rurzycy”.
Odbiorcy:
Populacja gminy Szydłowo wynosi ~ 9,1 tys. os. Z uwagi na charakter komunikatów, ocenia się, że działanie będzie skierowane do osób od 7 roku życia, tj. do populacji liczącej ~ 8,4 tys. os. Na zasadzie ostrożności przyjęto, że komunikat dotrze do co drugiej osoby z tej populacji.
Ponadto działanie będzie skierowane do osób spoza gminy, korzystających z jej zasobów, tj. do: kajakarzy i wędkarzy, odwiedzających gospodarstwa agroturystyczne i inne obiekty turystyczne. Założono iż będzie to populacja ~ od 0,5 tys. do 2,0 tys. os.
Sporządzenie i przedstawienie raportu z przeprowadzonych kampanii informacyjno-edukacyjnych związanych z edukacją ekologiczną: 1 szt.
4) Działanie VI. Aplikacja mobilna
Stworzenie aplikacji mobilnej dedykowanej działaniom ekologicznym, zawierającej treści informacyjne dotyczące zasobów przyrodniczych gminy, form ochrony oraz działań podejmowanych przez gminę w zakresie eko edukacji i eko promocji. Aplikacja będzie bazowała na wynikach opracowanej inwentaryzacji przyrodniczej i monografii. Aplikacja będzie także wykorzystywana w trakcie warsztatów czy też jako element korzystania z projektowanego kompleksu „Enklawa miododajna” w Zawadzie. Z aplikacji będą także korzystać osoby odwiedzający i turyści. Ocenia się, że w okresie realizacji projektu z aplikacji skorzysta około 0,5 tys. os.
Aplikacja musi być możliwa do umieszczenia na stronie internetowej gminy www.szydlowo.pl a także zintegrowana z aplikacją mobilną na telefon (jako np. zakładka, dodatkowa funkcjonalność). Wszelkie odstępstwa powinny być omówione z zamawiającym. W aplikacji powinny być użyte zdjęcia lotnicze, zdjęcia elementów przyrody i opisy do tych zdjęć, elementy krajobrazowe, charakterystyczne elementy terenu, najważniejsze miejsca, szlaki rowerowe/kajakowe/piesze, miejsca turystyczne i inne punkty pomagające odbiorcy aplikacji odnaleźć się w terenie. Aplikacja powstała w projekcie będzie dostosowana do możliwości poznawczych osób słabowidzących (standard WCAG).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki
92312210-6 - Usługi świadczone przez autorów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie
poniższych kryteriów: 1) cena 2)doświadczenie w wykonywaniu inwentaryzacji przyrodniczych
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w wykonywaniu inwentaryzacji przyrodniczych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W odniesieniu do zdolności technicznej zamawiający wymaga aby wykonawcy dysponowali co najmniej trzema osobami, posiadającymi co najmniej tytuł magistra nauk przyrodniczych, którzy wykonali należycie co najmniej jedną inwentaryzację przyrodniczą lub co najmniej jeden monitoring przyrodniczy lub byli autorami lub współautorami co najmniej jednej publikacji naukowej z dziedziny nauk przyrodniczych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za realizację przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SWZ – wykaz osób).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 1 do SWZ – formularz oferty), składana jest, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. (przy wykorzystaniu ogólnie dostępnych formatów danych, w szczególności w formatach: .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.), przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej opisanych w rozdziale VII SWZ. 2. Pełnomocnictwo - gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. 3. Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium na kwotę 2 000 zł.
2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego numer: 95 8937 0007 0000 1674 2000 0040 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na usługi polegające na wykonaniu inwentaryzacji przyrodniczej gminy Szydłowo”. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana (zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej poprzez wczytanie na skrytkę zamawiającego e-PUAP.
5. Wadium wnoszone w formie, o której mowa w ust. 4 musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty, na pierwsze żądanie, na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-25 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia lub wycofania oferty” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika” dostępnej na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu , w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-25 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-23
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak